Contoh Dialog Expression Of Self-Introduction And Introducing Others (Ungkapan Perkenalan Diri Dan Memperkenalkan Orang Lain)


    Contoh Dialog Expression Of Self-Introduction And Introducing Others
    (Ungkapan Perkenalan Diri Dan Memperkenalkan Orang Lain)



    Hi, sobat!
    Pada kesempatan kali ini, kami akan menyajikan . Yuk simak penjelasannya berikut ini!


    Dialog of Self-introduction and Introducing Other

    Berikut ini kami sajikan beberapa contoh dialog perkenalan diri dan memperkenalkan orang lain. 

    Dialog of Introducing Oneself

    Berikut ini beberapa contoh dialog introducing oneself (perkenalan diri). 

    Dialog 1 Contoh Dialog Expression Of Self-Introduction And Introducing Others 

    Dika: “Good morning. Please introduce yourself!”
    Tika: “Good morning. Yes, thank you. My name is Kartika. My full name is Kartika Rahmawati. Everyone calls me, My Tika.”
    Dika: “My name is Dika. Nice to meet you, Tika.”
    Tika: “Nice to meet you too, Dika.”
    Artinya:
    Dika : “Selamat pagi. Silahkan perkenalkan dirimu!”
    Tika: “Selamat pagi. Ya terima kasih. Nama saya Kartika. Nama lengkap saya Kartika Rahmawati. Semua orang memanggilku, Tikaku.”
    Dika: “Nama saya Dika. Senang bertemu denganmu, Tika.”
    Tika: “Senang bertemu denganmu juga, Dika.”

    Text 2

    Good morning all, allow me to introduce myself. My name is Muhammad Al-Fatih. I was born in Rembang on 26 July 2005. I now live in Rembang. Right now I stayed at my aunt’s house. 
    Now allow me to introduce myself further. I like things that smell of adventurous, and small things like reading, watching, and spent my free time by doing nothing. 
    Okay now about me and my family,  I am the first child in my family. I have a little sister, and she is high school student. My father is Abdul Rohim. He is a policeman. While my mother is a housewife. She is Endang Rahmawati. I love my family more than anything. Well that’s my introduction this time. Pleased to meet you.
    Artinya:
    Selamat pagi semua, izinkan saya memperkenalkan diri. Nama saya Muhammad Al Fatih. Saya lahir di Rembang pada 26 Juli 2005. Sekarang saya tinggal di Rembang. Saat ini aku tinggal di rumah bibiku.
    Sekarang izinkan saya untuk memperkenalkan diri lebih jauh. Saya suka hal-hal yang berbau petualangan, dan hal-hal kecil seperti membaca, menonton, dan menghabiskan waktu luang saya dengan tidak melakukan apa-apa.
    Oke sekarang tentang saya dan keluarga saya, saya adalah anak pertama di keluarga saya. Saya memiliki seorang adik perempuan, dan dia adalah siswa sekolah menengah. Ayah saya adalah Abdul Rohim. Dia adalah seorang polisi. Sedangkan ibu saya adalah seorang ibu rumah tangga. Dia adalah Endang Rahmawati. Aku mencintai keluargaku lebih dari apapun. Nah sekian perkenalan saya kali ini. Senang bertemu denganmu.

    Dialog 3

    Rani: “Hi. How do you do?”
    Ema: “Hello. How do you do?”
    Rani: “I’m Rani Santika. Everyone calls me, Rani. What’s your name?”
    Ema: “My name is Ema Putri. You can call me, Ema.”
    Rani: “Pleased to meet you, Ema.”
    Ema: “Me too, Rani.”
    Artinya:
    Rani: “Hai. Apa kabar?"
    Ema: “Halo. Apa kabar?"
    Rani: “Saya Rani Santika. Semua orang memanggilku, Rani. Siapa namamu?"
    Ema: “Nama saya Ema Putri. Kamu bisa memanggilku, Eomma.”
    Rani: “Senang bertemu denganmu, Ema.”
    Ema: “Aku juga, Rani.”

    Dialog 4

    Edo: “Good morning, everybody. Today we have a new member of debate club. Please introduce yourself, Eka.”
    Eka: “Thank you, Edo. I’d like to introduce myself. My name is Eka Parawangsa. You may call me, Eka. I join this club so that I can improve my public speaking skill, and critical thinking.”
    Edo: “I hope you can achieve it. By the way, where are you from?”
    Eka: “I come from Bandung. I live with my uncle in this city.”
    Edo: “Glad to meet you, Eka.”
    Eka: “Glad to meet you too, Edo.”
    Artinya:
    Edo: “Selamat pagi, semuanya. Hari ini kami memiliki anggota baru klub debat. Silahkan perkenalkan dirimu, Eka.”
    Eka: “Terima kasih, Edo. Saya ingin memperkenalkan diri. Nama saya Eka Parawangsa. Anda bisa memanggil saya, Eka. Saya bergabung dengan klub ini agar saya dapat meningkatkan keterampilan berbicara di depan umum, dan berpikir kritis.”
    Edo: “Saya harap Anda bisa mencapainya. Ngomong - ngomong, dari mana kamu berasal?"
    Eka: “Saya berasal dari Bandung. Saya tinggal bersama paman saya di kota ini.”
    Edo: “Senang bertemu denganmu, Eka.”
    Eka: “Senang bertemu denganmu juga, Edo.”

    Dialog 5

    Miko: “Do we know each other?”
    Dina: “I don’t think so.”
    Miko: “Let me introduce myself. My name is Miko Hermawan. My nickname is Miko. I live at Cempaka street no. 25, Jakarta. And you?”
    Dina: “My name is Dina Ayunda. Everyone calls me, Dina. My address is at Kenanga street no. 20, Jakarta.”
    Miko: “I love playing soccer ball. If you don’t mind, what is your hobby, Dina?”
    Dina: “I really like cooking. I have experimented some kinds of cuisine with my mom. And what’s your hobby?”
    Miko: “Maybe I hope I can taste your cooking someday. 
    Dina: “Come on! You can visit my home if you have leisure time.”
    Miko: “Nice to meet you, Dina.”
    Dina: “Nice to meet you too, Miko.”
    Artinya:
    Miko: "Apakah kita saling kenal?"
    Dina: “Saya rasa tidak.”
    Miko: “Izinkan saya memperkenalkan diri. Nama saya Miko Hermawan. Nama panggilan saya adalah Miko. Saya tinggal di jalan cempaka no. 25, Jakarta. Dan kau?"
    Dina: “Nama saya Dina Ayunda. Semua orang memanggilku, Dina. Alamat saya di jalan Kenanga no. 20, Jakarta.”
    Miko: “Saya suka bermain sepak bola. Kalau tidak keberatan, apa hobimu, Dina?”
    Dina: “Saya sangat suka memasak. Saya telah bereksperimen beberapa jenis masakan dengan ibu saya. Dan apa hobimu?”
    Miko: “Mungkin aku berharap aku bisa mencicipi masakanmu suatu hari nanti.
    Dina: “Ayo! Anda dapat mengunjungi rumah saya jika Anda memiliki waktu luang. ”
    Miko: “Senang bertemu denganmu, Dina.”
    Dina: “Senang bertemu denganmu juga, Miko.”

    Dialog of Introducing Other

    Berikut ini beberapa contoh dialog introducing other (memperkenalkan orang lain). 

    Dialog 1

    Tika: “What’s up, Oki?”
    Oki: “Nothing much.”
    Tike: “I want to introduce you to my new neighbor. She is Nanda.”
    Oki : “Hello, Nanda. My name is Oki. I’m Tika’s classmate. Glad to meet you.”
    Nanda: “Hi, Oki. Glad to meet you too.”
    Artinya:
    Tika: “Ada apa, Oki?”
    Oki: “Tidak banyak.”
    Tike: “Saya ingin memperkenalkan Anda kepada tetangga baru saya. Dia adalah Nanda.”
    Oki : “Halo, Nanda. Nama saya Oki. Saya teman sekelas Tika. Senang bertemu denganmu."
    Nanda: “Hai, Oki. Senang bertemu denganmu juga.”

    Dialog 2 

    Reni: “That’s Dodit. Do you know him?”
    Rita: “No, I don’t.” 
    Reni: “Hello, Dodit. How are you?”
    Dodit: “Hello, Reni. I'm fine thanks.”
    Reni: “Dodit, this is a friend of mine, Rita Aprianti.”
    Dodit: “Hello Rita. Pleased to meet you.”
    Rita: “Hi Dodit, pleased to meet you too.”
    Artinya:
    Reni: “Itu Dodit. Apakah kamu mengenalnya?"
    Rita: “Tidak, saya tidak.”
    Reni: “Halo, Dodit. Apa kabar?"
    Dodit: “Halo, Reni. Saya baik-baik saja, terima kasih."
    Reni: “Dodit, ini temanku, Rita Aprianti.”
    Dodit: “Halo Rita. Senang bertemu denganmu."
    Rita: “Hai Dodit, senang bertemu denganmu juga.”

    Dialog 3

    Dani: “How do you do. Have we met before?”
    Dina: “How do you do. I don’t think so.”
    Dani: “My name is Ahmad Dani. You may call me, Dani. He is my classmate, Jaka.”
    Jaka: “Hi. my name is Jaka Lelana. Everyone calls me, Jaka.”
    Dina: “Hello. I’m Dina Rahmawati. I’m used to be called, Dina. Where is your class?”
    Dani. “We are students of grade 10 at language class. How about you?”
    Dina: “I’m a student of grade 10 at science class.”
    Jaka: “Glad to meet you, Dina.”
    Dina: “Glad to meet you, Dani and Jaka.”
    Artinya:
    Dani: “Bagaimana kabarmu. Apa kita pernah bertemu sebelumnya?"
    Dina: “Bagaimana kabarmu. Saya kira tidak demikian."
    Dani: “Nama saya Ahmad Dani. Anda bisa memanggil saya, Dani. Dia adalah teman sekelasku, Jaka.”
    Jaka: “Hai. Nama saya Jaka Lelana. Semua orang memanggilku, Jaka.”
    Dina: “Halo. Saya Dina Rahmawati. Saya biasa dipanggil, Dina. Dimana kelas kamu?"
    Dani. “Kami adalah siswa kelas 10 di kelas bahasa. Bagaimana dengan kamu?"
    Dina: “Saya siswa kelas 10 di kelas sains.”
    Jaka: “Senang bertemu denganmu, Dina.”
    Dina: “Senang bertemu denganmu, Dani dan Jaka.”

    Dialog 4

    Dava: “How are you doing, Rio?”
    Rio: “I’m pretty okay.”
    Dava: “Who is she?”
    Rio: “She is my sister, Rani.”
    Dava: “I’ve never seen her before. Hi, Rani. I’m Dava.”
    Rani: “Hello, Dava.”
    Rio: “What are you doing here?”
    Dava: “I am taking a picture, and enjoying my free time by jogging here. And you?”
    Rio: “Rani and I are jogging too. We have the same hobby, don’t we?”
    Dava: “That’s true. By the way, I want to go there guys. Nice to meet you, Rio and Rani.”
    Rio & Rani: “Nice to meet you, Dava.”
    Artinya:
    Dava: "Bagaimana kabarmu, Rio?"
    Rio: "Aku baik-baik saja."
    Dava: "Siapa dia?"
    Rio: “Dia adikku, Rani.”
    Dava: “Saya belum pernah melihatnya sebelumnya. Hai, Rani. Saya Dava.”
    Rani: "Halo, Dava."
    Rio: "Apa yang kamu lakukan di sini?"
    Dava: “Saya sedang berfoto, dan menikmati waktu luang saya dengan jogging di sini. Dan kau?"
    Rio: “Rani dan saya juga jogging. Kami memiliki hobi yang sama, bukan? ”
    Dava: “Itu benar. Omong-omong, saya ingin pergi ke sana teman-teman. Senang bertemu denganmu, Rio dan Rani.”
    Rio & Rani: “Senang bertemu denganmu, Dava.”

    Dialog 5

    Fano: “Hi, Fania.”
    Fania: “Hello, Fano.”
    Fano: “Let me introduce to our new member of dance club. She is Sonia Agata. She comes from Bali.”
    Fania: “Hi, Sonia. My name is Fania Saraswati. You can call me, Fania. I come from Palembang.”
    Sonia: “Pleased to meet you, Fania.”
    Fania: “Me too, Sonia.”
    Sonia: “What’s our club plan in this week?”
    Fano: “We’re going to practice a traditional dance from Bali. That is Pendet dance.”
    Sonia: “Really? I have practiced it a lot in my hometown. We can practice it together.”
    Fania: “It sounds good. I believe we will master it faster because we have a native dancer now.”
    Fano: “That’s really true.”
    Sania: “Thanks for the compliment.”
    Artinya:
    Dava: "Bagaimana kabarmu, Rio?"
    Rio: "Aku baik-baik saja."
    Dava: "Siapa dia?"
    Rio: “Dia adikku, Rani.”
    Dava: “Saya belum pernah melihatnya sebelumnya. Hai, Rani. Saya Dava.”
    Rani: "Halo, Dava."
    Rio: "Apa yang kamu lakukan di sini?"
    Dava: “Saya sedang berfoto, dan menikmati waktu luang saya dengan jogging di sini. Dan kau?"
    Rio: “Rani dan saya juga jogging. Kami memiliki hobi yang sama, bukan? ”
    Dava: “Itu benar. Omong-omong, saya ingin pergi ke sana teman-teman. Senang bertemu denganmu, Rio dan Rani.”
    Rio & Rani: “Senang bertemu denganmu, Dava.”

    Baca Juga:

    Baca Juga:

    Referensi:



    Demikian tadi penjelasan terkait Contoh Dialog Expression Of Self-Introduction And Introducing Others (Ungkapan Perkenalan Diri Dan Memperkenalkan Orang Lain). Semoga bermanfaat dan dapat menambah wawasan baru kita dalam mempelajari bahasa Inggris. Terima kasih 😊 

    Post a Comment

    "Terima kasih Anda telah mengunjungi blog kami. Kami berharap Anda dapat memberikan saran, kritik, ataupun dukungan yang positif dan membagun agar kami dapat melakukan perbaikan pada artikel blog kami."

    Previous Post Next Post